Clarion Hotel Stockholm
16 november 2016


Välkommen till Promisedagen 2016!

Promisedagen är årets händelse för oss som arbetar inom HR, utbildning, digital kommunikation och e-learning. Vi djupdyker i de senaste trenderna, lyssnar på riktigt vassa föreläsare och upplever årets mest intressanta företagsinterna utbildningsprojekt. Dagen avrundas med Swedish Learning Awards då årets bästa digitala kompetenssatsningar koras. Säkerställ plats genom att boka redan idag. Känner du fler som skulle vara intresserade av Promisedagen? Sprid gärna informationen vidare! Din medverkan är viktig – tillsammans blir vi bättre. 

Promisedagen 2016 genomförs den 16 november på Clarion Hotel Stockholm. 

Notera att sista anmälningsdag är fredag 28 oktober.

 

Deltagare priser

Önskar du delta på dagen och kvällen är priset 2.995 SEK

Önskar du endast delta på Promisedagen är priset 1.995 SEK

Önskar du endast delta på Swedish Learning Awards är priset 1.595 SEK

 

Alla priser exkl. moms



Några röster från 2015 års event:

Väldigt bra och intressant

Världsklass! Mera!

TACK för bra och genomgående professionellt arrangemang!

Riktigt intressanta och bra föreläsare!

Bra mix och längd på Workshops!

 

Xtractor levererar utbildningslösningar till företag och är en av våra utställare:

För oss är Promisedagen unik. Som leverantör får vi chans att träffa rätt branschpersoner. Under en och samma dag träffar vi kunder, prospekts och potentiella framtida medarbetare och samarbetspartners. Då dagen även är fylld med intressanta föreläsningar och matiga workshops så utgör den även en del av vår interna kompetensutveckling. 

Samarbetspartner



ANMÄLAN

Glöm inte att anmäl dig till Promisedagen 2016.
Du kan sedan även göra ändringar på din anmälan här. Glöm inte att läsa igenom information inför årets Promisedag innan du anmäler dig, anmälan är bindande.



ANMÄLAN

PROGRAM



09:15
Yu-Kai Chou - Förstå “core drives” i gamification och få din ROI

Alla pratar om Gamification. Men hur ska vi göra det - på riktigt - i praktiken?

Lär om varför så många gamification kampanjer misslyckas även fast teorin och löftena i förväg lät så bra. Hör om varför så få gamification projekt lyckas skapa de rätta verktygen för att omsätta kunskap i handling och leverera en ROI.

Som en pionjär på ämnet och erkänd, internationell expert så introducerar Yu-Kai Chou ramverket Octalysis, ett verktyg för att implemntera Gamification design för alla processer. Octalysis bygger på antagandet att bara ha "spelelement" inte nödvändigtvis gör något kul, vilket också gör att majoriteten av spel faktiskt inte är framgångsrika. Istället för att fokusera på spelelement som PBL (Points, Badges, and Leaderboards), så bryter Octalysis ner motivation i åtta Core Drives som tvingar och motiverar människor att engagera sig och lära sig genom speltekniker.

Förstå dessa enheter och få sedan din ROI.

11:20
Clive Shepherd - Nästa generation av utbildningslösningar

Clive är specialist inom lärande på arbetsplatser. Under sin 35-åriga karriär har han ständigt arbetat med sin passion kring media och teknologi för lärande. En populär talare på internationella konferenser, vinnare av två lifetime achievement awards, författare till fem böcker och 200 artiklar samt uppdaterar löpande sin blogg http://clive-shepherd.blogspot.se/ .

Han är tidigare ordförande för eLearning Network och hans senaste bok ”More Than Blended Learning” har rönt stor uppmärksamhet.

På senare år har Clive ägnat sig åt att designa nästa generation av utbildningslösningar för arbetsplatser och driver nu sitt företag The More Than Blended Learning Company http://morethanblended.com/

16:00
Claes Magnusson - Framtidens lärande

Claes Magnusson - entreprenör, visionär och grundare till bland annat Sveriges Yrkeshögskola, N3P, MacMeckarna, Bambuser och AcadeMedia. Kallad ”…en sann pionjär, inspiratör och entreprenör som med stor kunskap ser till att IT-utvecklingen går lite snabbare".

Claes är grundare och rektor för Malmö Yrkeshögskola där han driver den ledande mobila yrkesutbildningen sedan flera år. Han kommer ifrågasätta nuvarande lösningar inom vår bransch och peka på alternativa lösningar där användaren står i centrum med sin mobil. Varför levererar ni egentligen inte mobila utbildningar idag?

18:00
Mingel & drink, sponsras av Cornerstone

Cornerstone OnDemand hjälper organisationer att rekrytera, träna och hantera sina människor. Vi hjälper tusentals av världens organisationer att engagera sin arbetsstyrka och möjliggöra människors potential.

18:30
Swedish Learning Awards

En underhållande galakväll där de bästa utbildningslösningarna 2016 koras. Du är lika välkommen att delta oavsett om du är med och tävlar eller inte. Kom, nätverka med branschens bästa och unna dig en riktigt trevlig avslutning på en lärorik dag.

13:30
Future First

Onboarding på riktigt

Vi vet att en effektiv introduktionsprocess skapar stor affärsnytta. Produktiviteten ökar, liksom engagemanget och kundnöjdheten. Samtidigt blir kostnaderna lägre och störningsmomenten färre. Dessutom vet nästan alla arbetsgivare att det första året är helt avgörande för att nya medarbetare ska välja att stanna.
I denna workshop kommer vi att titta närmare på hur riktigt bra onboarding fungerar. Vad är förutsättningarna? Vilka krav är relevanta att ställa? När vi är klara har vi en strategi som du kan arbeta vidare med i din organisation.
Workshopledare: Malin Hydén, Future First


  

13:30
Intermezzon

Planering pågår                  

14:15
Learntech

Digital transformation och lärande

Den digitala transformationen förändrar kundupplevelse och arbetssätt för de flesta av våra företag och organisationer. Just nu sker också en snabb digitalisering inom lärande och utveckling. Användning av teknik inom lärande har mer än fördubblats de senaste fem åren och fortsätter växa.

Vi diskuterar hur innovationer som MOOC, AR/VR, inbäddat lärande, ”predictive learning”, socialt lärande m.m. påverkar lärandet på våra arbetsplatser. Dagens medarbetare föredrar ett mer kontinuerligt och socialt lärande direkt i arbetet, något som den tekniska utvecklingen nu möjliggör.

Var hamnar i så fall ansvaret för lärandet, och vilka nya roller behövs då inom utbildningsfunktionen? Vi går från att utveckla och leverera kurser till att stötta lärandet i organisationen. Vi berättar om hur nya roller som ”bibliotekarier”, användbarhetsspecialister, förändringsspecialister och analytiker gör entré.

Välkommen att diskutera framtidens lärande organisation.


    

14:15
SAUF

Workshop - Vad är det vi betalar för och vad ger verklig effekt?

Vi upplever alla de ökade kraven på flexibla och effektiva sätt att bedriva utbildning och kompetensutveckling. Den digitala utvecklingen går allt snabbare. Samtidigt blir utbildningsbehoven allt mer individuella och situationsbundna. Det här ställer stora krav, både på organisationer och utbildningssamordnare.

Vi frågar oss vad det är som ger verklig effekt. En annan fråga handlar om vad är vi beredda att betala för. Välkommen till en dialog mellan utbildningsköpare, utbildningsföretag och företag inriktade på lärande med stöd av digitala medier.

Medverkande är Emil Robertsson, vd på utbildningsföretaget Informator, samt Helena Eketrapp, senior konsult med fokus på kompetensprocesser på Learntech. Workshopen är ett samarrangemang mellan Promise och Sveriges Auktoriserade Utbildningsföretag (SAUF).


    

14:15
Xtractor

Planering pågår

15:15
Grade

Planering pågår

15:15
Knowly

En workshop om en av de viktigaste och mest omtalade utmaningarna på många utbildningsavdelningar: Varför ska vi, och hur kan vi involvera cheferna för att få till lärande i vardagen?
Är man intresserad av att höra hur andra arbetar med det men även vad forskningen säger – då ska man komma på vår workshop! =)

Vår mission är att brygga gapet mellan vad forskningen säger krävs för att få effekt av utbildning och hur det ofta ser ut i företag idag. En viktig del för oss är därför att dela såväl vår kunskap som den som finns gömd i forskningsarkiven.
En workshop på Promisedagen ser vi som ett ypperligt tillfälle för att göra detta! Vi hoppas du som läser detta har möjlighet att vara med och dela dina erfarenheter! =)



15:15
Lexicon

Planering pågår

TALARE



Beata Wickbom

BEATA WICKBOM

Dagens Moderator

Moderator och expert inom kommunikation, digitalisering och utvecklingBeata Wickbom har i över 20 år...

Läs mer...

Claes Magnusson

CLAES MAGNUSSON

Framtidens lärande

Claes Magnusson - entreprenör, visionär och grundare till bland annat Sveriges Yrkeshögskola, N3P, M...

Läs mer...

Clive Shepherd

CLIVE SHEPHERD

Nästa generation av utbildningslösningar

Clive är specialist inom lärande på arbetsplatser. Under sin 35-åriga karriär har han ständigt arbet...

Läs mer...

Yu-Kai Chou

YU-KAI CHOU

Förstå “core drives” i gamification och få din ROI

Lär om varför så många gamification kampanjer misslyckas även fast teorin och löftena i förväg lät s...

Läs mer...

ÅRETS UTSTÄLLARE



 
 
 

SWEDISH LEARNING AWARDS




Juryns arbete är i full gång och finalisterna presenteras 19 oktober. Vinnarna utses vid den stora galakvällen den 16 november. 


Läs mer om tävlingen på http://swedishlearningawards.se/tavlingen/

Swedish Learning Awards är tävlingen för dig som arbetar med utbildningar och kompetenssatsningar för anställda på företag och organisationer i Sverige.


 Årets sju kategorier är:

     ·   Bästa Kompetenssatsning

     ·   Bästa Blended Learning

     ·   Bästa Mobila Lärandet

     ·   Bästa Spelbaserade Lärandet

     ·   Bästa Innovation

     ·   Bästa E-Learning - Vinstdrivande verksamhet 

     ·   Bästa E-Learning - Icke Vinstdrivande verksamhet 

 

Tävlingen är nu stängd för bidrag.

 

Viktiga datum
12 oktober: Fem finalister i varje kategori presenteras
16 november: Vinnarna utses vid den stora Galakvällen Swedish Learning Awards - i anslutning till Promisedagen

 

Tävlingen arrangeras av Swedish Learing Assocication, i samarbete med Promise och Medieinstitutet.

Vill du delta som sponsor på Swedish Learing Awards, kontakta awards@swelearn.se

UTSTÄLLARINFO



Promisedagen är landets största mötesplats för dig som arbetar inom HR, kompetensutveckling och talent management med stöd av digitala medier. För dig som utställare innebär detta ett mycket bra tillfälle att förstärka relationer med både kunder som affärspartners.

 

Utställare priser

8.000 SEK för utställande medlemmar

16.000 SEK icke medlem

 

Utställare som även håller i workshop (medlem)                   + 2.000

Utställare som även håller i workshop (ordinarie)                + 4.000

 

Alla priser exkl. moms

 

Ingår för dig som utställare

Golvyta 2x2 meter
1 st. eluttag med 1 st. förlängningssladd (220V 10A)
1 st. bord (140x45 cm)

1 st. duk

2 st. stolar

Tillgång till hotellets wi-fi
2 st. fribiljetter till Promisedagens dagsprogram (kvällsarrangemanget ingår ej)

Önskar ni komplettera detta i någon form så finns kontaktuppgifter under kontakt.

 

 

Inflyttning 16 november
Från 07:00 finns möjlighet att börja installera er utställningsplats.

 

Utflyttning 16 november

Sker från kl. 17:00, då hotellet ej har möjlighet att förvara kvarvarande material vill vi påminna dig om att boka bud redan samma dag.

 

Godsmottagning

Gods kan tas emot tidigast tisdag 15 november kl. 13:00. Gods som ankommer tidigare avvisas.

Godsadress
Skansbrogatan 2 (max takhöjd i tunneln 470 cm)

118 60 Stockholm

OBS! Märk alla kollin/leveranser med ert Företagsnamn samt “Promisedagen 16/11 2016 – Hanna Antonsson”.

Clarion Stockholm förvarar alla leveranser fram till eventet. Utställaren ansvarar själv för att ta upp och ned materialet från lastkajen. 

Det är utställaren som beställer bud till och från hotellet, märker upp leveranser med adresslappar och ser till att godset är packat på rätt sätt.

I samband med in- och utflyttning är det tillåtet att lasta av och på vid lastkajen. Det är ej tillåtet att lämna bilen parkerad vid lastkajen.

 

Teknisk fakta

Garageinfart          315 cm hög

Dörr vid lastkaj     180 cm bred, 200 cm hög

Lasthiss                  110 cm bred, 200 cm hög, 230 cm djup, max vikt 1600 kg

 

Gör mer av din utställarplats
Vi välkomnar alla utställare att gärna erbjuda våra gäster specialerbjudanden på produkter och tjänster i anslutning till Promisedagen. Vi välkomnar också utställare att genomföra tävlingar i era montrar, ett uppskattat inslag för besökarna.
Självfallet är dessa två inslag helt frivilliga och sker på ert eget initiativ.


__________________________________________________________________________________________________________________________________________


Kanske vill du ha en ännu bättre exponering mot vår bransch och målgrupp?

Stöd oss gärna med utökat sponsorskap.

Kontakta Promisedagen på promisedagen@creativemeetings.com eller Swedish Learning Awards på awards@swelearn.se


Följande alternativ finns för sponsring av Promisedagen;

Sponsra kvällens fördrink                               15 000 SEK - exklusivt - FULLBOKAT - Tack Cornerstone

Extra synlighet på scen & eventwebb          3 000 SEK - möjligt för flera företag

Sponsra dagens fika & lunch                          12 000 SEK - exklusivt

Welcome Pack                                                   20 000 SEK (exkl. produktion)

Halsband till namnbrickor                              7 000 SEK (exkl. produktion)

Löpande presentation i nyhetsbrev              5 000 SEK

Logotyp på hemsidan                                      6 000 SEK


__________________________________________________________________________________________________________________________________________


Följande alternativ finns för sponsring av Swedish Learning Awards;


19 oktober presenteras finalisterna under et event med 100 besökare. 45% av dessa är från stora företag och organisation som Skatteverket, Arbetsförmedlingen, Swedbank, Volvo, OKQ8, Ikea med flera. Eventet är mellan 14.30-18.00 och med program kl 15.00-17.00, vilket ger gott om tid för nätverkande.


Ihop med Promisedagen 16 november genomförs även stora Swedish Learning Awards, här med över 300 besökare. Här samlas de mest vågade och engagerade utbildningscheferna/ beställarna på stora företag och organisationer för att hylla och inspireras av de bästa utbildningssatsningarna i Sverige.


Swedish Learning Awards erbjuder er möjlighet att visa upp ditt företag enligt paketen nedan;


Nätverksplats - finalisteventet 19/10

Ståbord med plats för rollup och eluttag samt logga + länk på inbjudan och webbplats (Swedish Learning Awards)

5 000 SEK - möjligt för totalt fyra utställare.


__________________________________________________________________________________________________________________________________________


Eventpartner - finalisteventet 19/10

Ståbord med plats för rollup och eluttag samt logga + länk på inbjudan och webbplats (Swedish Learning Awards)

Intervju på scenen - Tio minuter om ditt företag och ett specifikt projekt ni vill lyfta fram som förbereds tillsammans med moderatorn.

12 000 SEK - möjligt för en eventpartner


__________________________________________________________________________________________________________________________________________


Co-host finalisteventet 19/10 och Swedish Learning Awards 16/11

Ditt företag får möjlighet att rama in både finalisteventet och galakvällen på scenen:


Finalisteventet 19/10

Ståbord med plats för rollup och eluttag samt logga + länk på inbjudan och webbplats som eventpartner (Swedish Learing Awards)

Hälsa välkomna följt av en inledande intervju på scenen - tio minuter om ditt företag och ett specifikt projekt ni vill lyfta fram. Förbereds tillsammans med moderatorn.


Swedish Learning Awards + Promisedagen 16/11

Utställarplats på Promisedagen

Hälsa välkommen från scenen ihop med tävlingen ordförande. Kort intervju kring varför ni sponsrar tävlingen. Inför Swedish Learing Awards: Intervju om ett specifikt case ni vill lyfta upp för publicering på webb och i utskick till hela registret (4500 mottagare)


50 000 SEK - möjligt för en eventpartner


__________________________________________________________________________________________________________________________________________


Sponsra med arbetsinsats - Filma intervjuer

Du kan också sponsra med arbete. Vi behöver ett bra team som genomför intervjuer med de sju kategorivinnarna under kvällen som gör en generell eventfilm.

För detta arbete får du utställarplats på Finalisteventet samt logga och tack för filmerna på webbplats och i utskick efter finalen. Vi genomför också en intervju med dig och ditt företag som vi publicerar på webb och i utskick till hela registret. Intervjuerna ska spelas in under kvällen den 16 november och levereras den 21 november.


Alla priser är angivna exkl. 25% moms


Vid intresse eller frågor kring sponsormöjligheterna för Swedish Learning Awards - kontakta oss på awards@swelearn.se


__________________________________________________________________________________________________________________________________________


Emballage/Sopor

Observera att Clarion Hotel Stockholm inte har möjlighet att lagra gods efter mässan.

Utställaren ansvarar för sophantering i samband med mässan, att emballage, plast, förpackningar och montermaterial sorteras och kastas enligt hotellets miljöpolicy. Hotellet anvisar var skräp kan kastas. Om utställarna inte uppfyller städkraven kommer en städavgift efterfaktureras.

 

Mat och dryck

Clarion Hotel Stockholm innehar mat- och alkoholtillstånd i alla lokaler. Därför ska all mat och dryck till montrar och lokaler beställas från hotellet. Det är enligt lag inte tillåtet att ta med sig egna alkoholhaltiga drycker att servera i montrar o dyl. Det är inte heller tillåtet att medbringa mat, godis, snacks. Reklamgodis får dock medföras.

 

Tänk på

Spikar, tejp, häftkuddar är ej tillåtet på lokalernas väggar, golv och tak. Ev. skador som uppstår på hotellets inventarier debiteras utställaren i efterhand. Häftmassa får dock användas.

 

Försäkring

Clarion Hotel Stockholms försäkring täcker endast hotellets egna inventarier. Vi rekommenderar därför att Ni tecknar en separat försäkring för utställning/mässan – kontakta ert försäkringsbolag och fråga efter en tillfällig mässförsäkring.

HITTA HIT



Clarion Hotel Stockholm
Ringvägen 98
104 60 Stockholm



Med lokaltrafik

Tunnelbanans gröna linje söderut - hållplats Skanstull.
Buss 3, 4, 55 eller 74 - hållplats Skanstull.


Med bil
I anslutning till hotellet finns ett Q-park garage som du når genom att köra ner i tunneln intill hotellet och hålla vänster. Ta en biljett när du kör in och betala direkt i garaget när du hämtar bilen. Du kan parkera på valfri våning. Utgången ligger på våning 4, följ skyltning mot ”Utgång Ringvägen 100”. Hotellet ligger direkt till vänster när du kommer ut på Ringvägen. För att komma ut ur garaget kvällar och helger använder du koden på biljetten. Pris per dygn är 310 SEK. 


Från Arlanda
Arlanda Express eller Flygbuss till Stockholm C.
Byt till tunnelbana, Grön linje söderut - hållplats Skanstull